/
  • سايت آژانس(تاکسي تلفني)

  • صفحه‌ها (6):
  • ارسال پاسخ   امتیاز موضوع:
    • 2 رأی - میانگین امیتازات: 5
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5

    حالت موضوعی | حالت خطی سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    نویسنده پیام
    Reyhane آفلاین
    عضو جدید
    **

    ارسال‌ها: 15
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ اسفند ۷
    اعتبار: 1
    تشکرها : 18
    ( 13 تشکر در 8 ارسال )
    ارسال: #1
    سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    پروژه پيشنهاديAngel
    شرح مختصر:

    در اين سيستم هر مشترک بعد از ورود به وب سايت و پرکردن فرم عضويت مي تواند از خدمات آژانس بهره ببرد. همچنين به کاربر يک کد اشتراک نيز به صورت خودکار از طرف سيستم داده خواهد شد تا در صورت تمايل به گرفتن خدمات از طريق تلفن، بتواند با ذکر شماره اشتراک از آن بهره مند گردد.
    کاربر دوم در اين سيستم کارمند آژانس است که در پشت سيستم کامپيوتري نشسته و پس از ورود به سيستم با نام کاربري خود، به تماس هاي کاربران پاسخ گفته و براي آنها قبض صادر مي کند و راننده مربوطه را نيز مشخص مي نمايد.
    در اين سيستم همچنين کاربر سومي وجود دارد که عبارت است از administrator که همان مدير آژانس است که امکان تعريف کارمند و زمانبندي حضور ايشان - راننده و زمانبندي حضور ايشان- تعيين مسيرها و قيمت آنها در سيستم و غيره را دارد. همچنين امکان تهيه گزارشات مختلف از سيستم در رابطه با عملکرد هر کارمند يا راننده و يا سوابق مشتري ها به منظورهاي مختلف وجود دارد.
    ۱۳۸۸ تير ۲۲ ۰۶:۴۱ عصر
    یافتن ارسال‌ها WWW پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : Alimokhlesi Y.P.Y pooya-pc3
    oia آفلاین
    محمد ثانی
    *****

    ارسال‌ها: 2,012
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۶
    اعتبار: 66
    تشکرها : 2330
    ( 2091 تشکر در 1290 ارسال )
    ارسال: #2
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    من زیادوارد نیستم و این رو به پای این بزار که دارم از رو دست بچه ها خودم رو تست می زنم
    ----------

    اولآ سیستم آژانس یعنی چی؟ سیستم در خواست سرویس توسط سرویس گیرنده از مسول سرویس ( سرویس دهنده )
    کاربرها:
    1. مشتری : سرویس گیرنده با کد اشترک
    2. مسول : سرویس دهنده، کسی که بنا به در خواست سرویس گیرنده سرویس ارائه می ده
    3. مدیر : مدیر کل سایت که توانایی مدیریت بر سرویس دهنده ها و سرویس گیرنده ها رو دارد

    عملیات:
    1. ارائه کد اشتراک : مشتری با ارائه مشخصات خود یک کد اشتراک منحصر فرد می گیرد
    2. ارائه سرویس : مشتری می تواند درخواست سرویس کند
    3. مدیریت سرویس ها: مسول ( و مدیر ) می تواند لیست به اولویت آخرین درخواست پاسخ نداده شده یه حذف نشه مشاهده کند و پاسخ دهد ( یا حذف کند )
    4. گزارش سرویس: مشتری قادر است لیست درخواست های خود ( پاسخ داده شده ها و داده نشده ها) را مشاهده کند - مسول ( و مدیر ) قادر است لیست در خواست های هر مشتری ( پاسخ داده شده ها و داده نشده ها) را مشاهده کند.
    5. ورود برای تمامی کاربران
    6. مدیریت مشتری ها : مسول ( و مدیر ) توانایی دار تا مشتریان را مدیریت ( تعلیق، حذف یا ویرایش اختیارات ) کند
    7. مدیریت مسولان :مدیر توانایی دارد مسولان را مدیریت ( تعلیق، حذف یا ویرایش اختیارات ) کند
    (آخرین ویرایش در این ارسال: ۱۳۸۸ تير ۲۲ ۰۷:۴۹ عصر، توسط oia.)
    ۱۳۸۸ تير ۲۲ ۰۷:۴۴ عصر
    یافتن ارسال‌ها پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : Reyhane Y.P.Y
    Alimokhlesi آفلاین
    مدیر کل
    **********

    ارسال‌ها: 457
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۵
    اعتبار: 13
    تشکرها : 601
    ( 1126 تشکر در 412 ارسال )
    ارسال: #3
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    به نظرذ من اول بیایید بخش های که کارفرماتون توضیح دادن رو در بیارید. شما باید ابتدا از روی خواست ها کارفرماتون بخش های اونو پیداکنید بعدش باید بیاین کلکات و واژه های کلیدی و پرکاربرد و مهم سیستم رو مشخص کنید - بعد میرید سراغ یوزکیس و تو یوزکیس کارا تفکیک میشه و کاربران متوجه میشن که باتوجه به گفته های کارفرما وظیفشون چیه.
    این راهشه.
    __________________________________________________________________________
    علم تاج افتخار دنیا و یادگار پس از مرگ است
    ۱۳۸۸ تير ۲۳ ۱۰:۰۱ صبح
    یافتن ارسال‌ها WWW پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : Reyhane oia
    oia آفلاین
    محمد ثانی
    *****

    ارسال‌ها: 2,012
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۶
    اعتبار: 66
    تشکرها : 2330
    ( 2091 تشکر در 1290 ارسال )
    ارسال: #4
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    چشم آقای مخلصی دوباره سعی می کنم
    -------
    اینها می شه چیزایی که کارفرما از سیستم خواسته:
    نقل قول: در اين سيستم

    پس مابا یه سیستم طرفیم Wink
    نقل قول: هر مشترک بعد از ورود به وب سايت و پرکردن فرم عضويت مي تواند از خدمات آژانس بهره ببرد. همچنين به کاربر يک کد اشتراک نيز به صورت خودکار از طرف سيستم داده خواهد شد
    مشترک نوعی از کاربره که اطلاعاتش رو می گیریم و بهش کد اشتراک می دیم.
    نقل قول: تا در صورت تمايل به گرفتن خدمات از طريق تلفن، بتواند با ذکر شماره اشتراک از آن بهره مند گردد
    ارائه خدمات با کد اشترک و از طریق تلفنی صورت می گیره.
    نقل قول: کاربر دوم در اين سيستم کارمند آژانس است
    نوع دوم کاربرمون کارمند آژاکس است.
    نقل قول: که در پشت سيستم کامپيوتري نشسته و پس از ورود به سيستم با نام کاربري خود
    کارمند آژانس باید خودشرو به سیستم معرفی کنه - login -
    نقل قول: به تماس هاي کاربران پاسخ گفته و براي آنها قبض صادر مي کند و راننده مربوطه را نيز مشخص مي نمايد.
    وظیفه کارمند آژانس : پاسخگویی به درخواست - صدور قبض برای هر درخواست - تایین راننده برای هر درخواست
    نقل قول: در اين سيستم همچنين کاربر سومي وجود دارد که عبارت است از administrator که همان مدير آژانس است
    نوع سوم کاربر مدیر کل سیستم است
    نقل قول: که امکان تعريف کارمند و زمانبندي حضور ايشان - راننده و زمانبندي حضور ايشان- تعيين مسيرها و قيمت آنها در سيستم و غيره را دارد
    وظیفه مدیر آژانس : ایجاد کارمند و راننده - تایین شیفت برای کارمندان و رانندگان - تایین مسیرها و قیمت ها - ...
    نقل قول: همچنين امکان تهيه گزارشات مختلف از سيستم در رابطه با عملکرد هر کارمند يا راننده و يا سوابق مشتري ها به منظورهاي مختلف وجود دارد.
    سیستم توانایی گزارش گیری از عملکرد کارمندان، رانندگان و مشترک ها را دارد.

    ------
    این هم بخش هایی که بنا به درخواست هایه کارفرما می تونن وجود داشته باشن:
    1. قسمت ثبت نام مشترک
    2. قسمت ورود برای کارمندان و مدیر آژانس
    3. قسمت کارمندی : ثبت درخواست مشترک - صدور قبض - انتخاب راننده - گزارش گیری از مشترکین و رانندگان
    4. قسمت مدیریت: ایجاد کارمند و راننده جدید - مدیریت کارمندان و رانندگان سابق - تایین قیمت ها و مسیر ها - گزارش گیری از کارمندان ، رانندگان و مشترکین
    -----
    آقای مخلصی من تا اینجا از حرفاتون رو فهمیدم ولی لطفآ برام بگین
    کلمات کلیدی برای سیستم یعنی چی؟
    یوزه کیس یعنی چه؟ - البته اینو فک کنم یه کمی می فهمم Smile -
    ۱۳۸۸ تير ۲۳ ۰۷:۰۳ عصر
    یافتن ارسال‌ها پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : Reyhane Alimokhlesi molana
    Alimokhlesi آفلاین
    مدیر کل
    **********

    ارسال‌ها: 457
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۵
    اعتبار: 13
    تشکرها : 601
    ( 1126 تشکر در 412 ارسال )
    ارسال: #5
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    به نظر من چون روشهای تجزیه تحلیل متفاوته نمی شه به کسی گفت جرا از فلان روش استفاده می کنی و...
    من در دیدگاه اول تواین پروژه سعی میکنم کاربر رو نبینم.بافرض آنلاین بودن برنامه

    سیستم عضویت آنلاین
    توانایی ارسال سفارش به صورت انلاین
    ثبت صدور قبض برای درخواست کننده و مدیر
    انتخاب راننده برای انجام سفارش یا درخواست
    سیستم محاسبه قیمت
    جستجو و گزارش گیری

    ---------------------------
    توصیه من به کارفرما :
    از اونجایی که زمان حضور کار کنان در مجموعه شما ممکنه خیلی منظم نباشه پس به نظر من زمان حضور رو در نظر نگیرم. یعنی اینکه هر کاربری هر زمان که خواست بتونه وارد سیستم بشه. در مورد راننده ها هم همینطور . البه میشه برای برنامه بخشی رو در نظر گرفت که به محض ورود یک راننده حضورش رو ثبت کرد و زمان حضورش محفوظ باشه.
    کارفرمای محترم به نظر من شما باید درخواست خودتون رو از گزارش گیر واضح تر بفرمایید. در واقع دقیقا ذکر کنید که چه گزارش هایی توسیستم نیاز دارید
    -----------------------------
    صحبتی با دوستان :
    البته من پیشنهاد هایی هم به کارفرما داشتم مثلا بخش : توانایی ارسال سفارش به صورت انلاین
    که مشتریان عضو و تایید شده بتونن آنلاین سفارش بدن
    خیل نظرات دیگه هم وجود داره که برای اینکه حجم کار سنگین نشه نباید به کار فرما ارائه داد. همیشه سعی کنید کر به جایی برسه که کارفرما به شما نظرش رو بگه و شما به اندازه نظرش براش کار کنید
    توصیه ی دیگه اینه که در مرحله ی اول سعی کنید همه چیز رو کلی ببینید بعد بیاید بخش هار جزئی تر تشریح کنید و اینکار رو تا جزیی ترین نکات ادامه بدید. بخش ورود به سیستم چیزیه که تو تقسیمات کاربری تو مرحله یوز کیس درمیاد.

    کلمات کلید یه جور دایر ه امعارف سیستمه:
    عضویت آنلاین
    سفارش
    صدور قبض
    راننده
    محاسبه قیمت
    جستجو
    گزارش گیری

    حالا میشه اینا رو گشترش داد. مثلا تو بخش محاسبه میشه جمع و تفریق ساده باشه که اول به ذهن همین میاد ولی توکار که برید قطعا کارفرما میخواد که مثلا محاسبات مهیانه هم انجام بشه یا....


    -----------------
    اینا دیدگاه شخصیه منه نسبت به این پروژه است. هر دیدگاه دیگه ای که بتونه پروژه رو خوب تشریح کنه به هر ترتیبی صحیحه . این موضوع کاملا سلیقه ای است Smile
    __________________________________________________________________________
    علم تاج افتخار دنیا و یادگار پس از مرگ است
    ۱۳۸۸ تير ۲۴ ۰۹:۵۹ صبح
    یافتن ارسال‌ها WWW پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : Y.P.Y oia Reyhane
    Reyhane آفلاین
    عضو جدید
    **

    ارسال‌ها: 15
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ اسفند ۷
    اعتبار: 1
    تشکرها : 18
    ( 13 تشکر در 8 ارسال )
    ارسال: #6
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    تحليل ها فوق العاده است!WinkAngel
    __________________________________________________________________________
    * تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست
    راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش*
    ۱۳۸۸ تير ۲۴ ۱۰:۳۸ صبح
    یافتن ارسال‌ها WWW پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : oia
    oia آفلاین
    محمد ثانی
    *****

    ارسال‌ها: 2,012
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۶
    اعتبار: 66
    تشکرها : 2330
    ( 2091 تشکر در 1290 ارسال )
    ارسال: #7
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    (۱۳۸۸ تير ۲۴ ۱۰:۳۸ صبح)Reyhane نوشته شده توسط:  تحليل ها فوق العاده است!WinkAngel

    یعنی این تحلیل منو هم شامل می شه Smile
    ۱۳۸۸ تير ۲۴ ۱۰:۵۸ صبح
    یافتن ارسال‌ها پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : Alimokhlesi zoghal
    Alimokhlesi آفلاین
    مدیر کل
    **********

    ارسال‌ها: 457
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۵
    اعتبار: 13
    تشکرها : 601
    ( 1126 تشکر در 412 ارسال )
    ارسال: #8
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    محمد امین جان این پروژه رو ادامه بدین .مرحله ی بعدی طراحی یوزکیسه. طراحی کنید. سئوال داشتید بپرسید من درخدمتم
    __________________________________________________________________________
    علم تاج افتخار دنیا و یادگار پس از مرگ است
    ۱۳۸۸ تير ۲۴ ۱۱:۰۴ صبح
    یافتن ارسال‌ها WWW پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط :
    oia آفلاین
    محمد ثانی
    *****

    ارسال‌ها: 2,012
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۶
    اعتبار: 66
    تشکرها : 2330
    ( 2091 تشکر در 1290 ارسال )
    ارسال: #9
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    اولا پوزش بخاطر وقفه یی که افتاد، من داشتم جستجو می کردم تا چیزایی راجع به use case و ... بفهمم ( که هنوز نفهمیدم Undecided )

    ---------
    قرار شد use case طراحی بشه، من از تایپینگ آقای مخلصی سعی کردم یاد بگیرم
    همینجا بگم که توقع کار گرافیکی نداشته باشین. یعنی من نرم افزاری برای این کار ندارم. پس این رو از من بپذیرین
    و باز بگم من برای این سیستم 4 تا actor در نظر گرفتم که 2 تاش اصلی ( مدیر و کارمند ) و 2 تای دیگه فرعین ( راننده و مشتری )
    use case :
    مدیر - کارمند : سیستم ثبت مشتری ( اون دوتای اول actor هستند و بعد از ":" use case اومده )
    مدیر - کارمند : ثبت درخواست، انتخاب راننده برای درخواست و صدور قبض
    مدیر - کارمند : ویرایش مشتریان
    مدیر - کارمند : جستجو و گزارش گیری از مشتریان و رانندگان
    مدیر : ایجاد کارمند و راننده
    مدیر : ویرایش کامند و راننده
    مدیر : محاسبه قیمت ها
    مدیر : جستجوی و گزارش گیری از کارمندان
    ۱۳۸۸ تير ۲۶ ۰۶:۵۸ عصر
    یافتن ارسال‌ها پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : Reyhane Alimokhlesi
    Alimokhlesi آفلاین
    مدیر کل
    **********

    ارسال‌ها: 457
    تاریخ عضویت: ۱۳۸۷ آذر ۲۵
    اعتبار: 13
    تشکرها : 601
    ( 1126 تشکر در 412 ارسال )
    ارسال: #10
    RE: سايت آژانس(تاکسي تلفني)
    خیلی عالیه . هدف من از کار بر روی این پروژه آموزشه .
    خوب ، شما فرمودید 4 اکتور دارید . امام توی ارسال تون فقط صحبت از سه اکتور کردید.
    برمی گردیم به تعرف اکتور : انجام دهنده ی یک عملیات درسیستم .
    با شرح به این نتیجه میرسیم که اکتور راننده در سیستم وجود نداره.
    تعریف کلی یوز کیس » دیاگرامی که نشون دهنده ی سیستم از دیدگاه کاربره یا کار فرما.
    برای طراحی اشکال می تونید از نرم افزار Visio استفاده کنید . برای اینکار به file->new->Software and Database->UML Model Diagram برید
    سپس در سمت چپ از پنل باز شده به قسمت UML Use Case برید . حالا ابزار های لازم رو برای طراحی دارید .
    به اون آدمکه می گن اکتور
    به بیضی ها می گن یوزکیس
    بو پوشه میگن پکیج. : به طور کل پکیج نمادی از کل نرم افزار در یک نگاه. شما می تونید نرم افزار تون رو در غالبت پکیج های مختلف ارائه بدید. هر پکیج می تونه حکم یک کامپوننت و یا بخش خاصی از سیستم شما رو داشته باشه.اکتور ها و یوز کیس ها درون یک پکیج قرار می گیرن.
    یکسری فلش ها هم وجود داره که به مرور بیشتر در بارشون صحبت می کنم.
    __________________________________________________________________________
    علم تاج افتخار دنیا و یادگار پس از مرگ است
    ۱۳۸۸ تير ۲۷ ۰۹:۴۴ صبح
    یافتن ارسال‌ها WWW پاسخ با نقل قول
     تشکر شده توسط : oia
    « قدیمی تر | تازه‌ تر »

  • صفحه‌ها (6):
  • ارسال پاسخ
    پرش به انجمن:


    کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
    IranPHP.org | تماس با ما | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | بایگانی | پیوند سایتی RSS