• 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تشخیص کلیکهای تقلبی و هدفمند در PPC
#1
سلام خدمت دوستان و اساتید
نحوه ی تشخیص کلیکهای تقلبی و هدفمند در PPC به چه شکل هستش؟
کلیکهای هدفمند چطور تشخیص داده میشن؟
چه راهکارهایی وجود داره؟
تو نت مطلب زیاد هست حتما، ولی زیاد جستجو نکردم.
--------
مثلا تشخیص با استفاده از کلاسهای IP رو به نظرم میرسه.
  پاسخ
تشکر شده توسط :
#2
یه کد توی کوکی ست کن بعد چک کن
اینطوری کلیک های تکراری رو میتونی تشخیص بدی

یه کد دیگه هنگام نمایش ست کن هنگام کلیک تطابق بده
اینطوری از رباتها جلوگیری میکنی

آی پی 24 ساعت گذشته رو چک کن
اینطوری هر روز هر آی پی یک کلیک میتونه بکنه

مرورگر و سیستم عامل هم بررسی کن

بعد زمانی که لینکی میسازی برای بنر که قراره روش کلیک کنن تایم هم توی کوئری استرینگش بذار
بعد از کلیک چک کن توی مثلا بازه ده ثانیه تا دو دقیقه اگر بود کلیک موفق غیر از اون ناموفق حساب کن
وبلاگ rezaonline.net/blog
سفارش برنامه نویسی reza.biz
Php , mysql , postgresql , redis , Yii and ... Cool
  پاسخ
تشکر شده توسط : payam Muhammad-Ali
#3
(۱۳۹۴ خرداد ۰۲, ۱۱:۱۵ ب.ظ)Reza نوشته: یه کد توی کوکی ست کن بعد چک کن
اینطوری کلیک های تکراری رو میتونی تشخیص بدی

یه کد دیگه هنگام نمایش ست کن هنگام کلیک تطابق بده
اینطوری از رباتها جلوگیری میکنی

آی پی 24 ساعت گذشته رو چک کن
اینطوری هر روز هر آی پی یک کلیک میتونه بکنه

مرورگر و سیستم عامل هم بررسی کن

بعد زمانی که لینکی میسازی برای بنر که قراره روش کلیک کنن تایم هم توی کوئری استرینگش بذار
بعد از کلیک چک کن توی مثلا بازه ده ثانیه تا دو دقیقه اگر بود کلیک موفق غیر از اون ناموفق حساب کن

همه راههات به جز آیپی (اونم به یک ترفند دیگه مثل استفاده از پروکسی) میشه دورشون زد
  پاسخ
تشکر شده توسط : Muhammad-Ali Reza
#4
بله میشه دور زد و صد در صد نیست
ولی کسی که بلد باشه دورش بزنه دیگه یوزر نیست و وبلاگ نداره
خودش یه پا برنامه نویس باید باشه Smile

در ضمن وقتی آی پی و مرورگر و کوکی و اینا نباشه رسما یه کاربر دیگه است .
داش وحید خودت تو کاری دیگه ، اطلاعات زیادی نمیشه از کاربر گرفت جز کوکی و یوزرایجنت و اینا
قبول داری اینو؟

راه حل بهتری داری پیشنهاد بده Dodgy
وبلاگ rezaonline.net/blog
سفارش برنامه نویسی reza.biz
Php , mysql , postgresql , redis , Yii and ... Cool
  پاسخ
تشکر شده توسط : Muhammad-Ali
#5
(۱۳۹۴ خرداد ۰۲, ۱۱:۱۵ ب.ظ)Reza نوشته: یه کد توی کوکی ست کن بعد چک کن
اینطوری کلیک های تکراری رو میتونی تشخیص بدی
کوکی و اینا رو متوجه کارشون هستم، ولی برای کسایی که میخوان کلیک بیهوده داشته باشن قابل اطمینان نیستُ ولی میشه به عنوان یک راه حل ابتدایی ازش استفاده کرد.

(۱۳۹۴ خرداد ۰۲, ۱۱:۱۵ ب.ظ)Reza نوشته: یه کد دیگه هنگام نمایش ست کن هنگام کلیک تطابق بده
اینطوری از رباتها جلوگیری میکنی
منظورت همون بررسی کوکیهای مرحله ی قبل هستش؟

(۱۳۹۴ خرداد ۰۲, ۱۱:۱۵ ب.ظ)Reza نوشته: آی پی 24 ساعت گذشته رو چک کن
اینطوری هر روز هر آی پی یک کلیک میتونه بکنه
تو این روش با کاربرایی که ای پی داینامیک دارند مشکل داریم.
روشی که برای این مشکل میشه در تظر گرفت اینه که، مشخصات کامل کاربر رو ثبت کنیم و موقع بررسی ای پی در ۲۴ ساعت گذشته تطابق بدیم که خب باز تا حدودی جوابگوست.

(۱۳۹۴ خرداد ۰۲, ۱۱:۱۵ ب.ظ)Reza نوشته: مرورگر و سیستم عامل هم بررسی کن
تو روش بالایی میشه انجامش داد.

(۱۳۹۴ خرداد ۰۲, ۱۱:۱۵ ب.ظ)Reza نوشته: بعد زمانی که لینکی میسازی برای بنر که قراره روش کلیک کنن تایم هم توی کوئری استرینگش بذار
بعد از کلیک چک کن توی مثلا بازه ده ثانیه تا دو دقیقه اگر بود کلیک موفق غیر از اون ناموفق حساب کن
یعنی اگر ی کاربر بعد از مدت زمانی که ما ست میکنیم، تمایل داشته باشه واقعا آگهی رو ببینه، نباید بازدید حسابش کنیم، هدفمند بودنش به کنار Exclamation راستی برای هدفمند بودن کلیک چه پارامترهایی نیازه؟

در کل فکر نکنم قوی ترین اسکریپت هایی که تو این زمینه نوشته شده باشند بتونند بیشتر از ۷۰ ۸۰ درصد کلیکهای تقلبی رو تشخیص بدن. به هر حال احتمال خطا هستش

نظرتون در مورد کلاسهای آی پی چیه؟ به چه روشی برای تشخیص کلیک های تکراری، در آی پی های داینامیک به کار بره، بیشتر موثر هستش؟
  پاسخ
تشکر شده توسط :


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان